Reklamaciós szabályzat

REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT

(Panaszkezelési eljárás)

a Pártystany-Jičín s.r.o. társaság, cégjegyzékszám: 03440818, székhely: Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín, bejegyezve a Hradec Králové-i Kerületi Bíróság C 34137-es cégjegyzékében, amelynek nevében Jiří Šulc ügyvezető igazgató jár el,

a következő címen található online áruházon keresztül történő árusítás tekintetében

 bavord.hu

A Panaszkezelési eljárás KIZÁRÓLAG a felhasználónak számító VEVŐ számára érvényes, és az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szerves részét képezi.

 

Elérhetőségek kérdés esetén:

Telefonszám: +36707271990

E-mail: info@bavord.hu 

 

Reklamáció menete

Reklamáció esetén ne küldje el nekünk előzetes kapcsolatfelvétel nélkül az árut. Miután kapcsolatba lépett ügyfélszolgálatunkkal a info@bavord.hu e-mailen, a szerződött futárszolgálattal egyeztetünk a termékcseréről. Amennyiben panaszát jogosnak fogadjuk el, jogosult a költségek megtérítésére.

 

  1. HOGYAN KELL KINÉZNIE AZ ÁRUNAK ÁTVÉTELKOR 

1.1 Milyen jellemzőkkel kell rendelkeznie az árunak az átvételkor? Felelősek vagyunk azért, hogy a megvásárolt áruk átvételkor hibátlanok legyenek. Különösen azért vagyunk felelősek, hogy az áru átvételekor:

          1.1.1. rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben megállapodtunk, amelyeket mi vagy a gyártó leírtunk (beleértve a reklámot is), vagy amelyeket Ön az áru jellegéből adódóan elvárhatott,

       1.1.2 alkalmas arra a célra, amelyre azt mondjuk, hogy használni kell őket, vagy amelyre az ilyen jellegű árukat általában használják,

            1.1.3 minőségében vagy kivitelezésében megfelel a felek megállapodásának és/vagy a mintának vagy mintadarabnak (ha a megrendelést ezekre alapoztuk),

            1.1.4  megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van,

            1.1.5 megfelel a jogszabályi követelményeknek. 

1.2 Az áru hibájának vélelme. Ha az áru átvételétől számított 12 hónapon belül hiba válik nyilvánvalóvá, úgy tekintjük, hogy az áru már az átvételkor hibás volt, kivéve, ha az ellenkezőjét bizonyítjuk.

 

2 ESETEK, AMELYEKBEN NEM ISMERJÜK EL A REKLAMÁCIÓJÁT

 2.1 Milyen hibákért nem vállalunk felelősséget? Nem vállalunk felelősséget a hibákért:

  2.1.1 amelyek az áru átvételekor jelen voltak, és a vételárból emaitt engedményt alkudtak ki a hiba miatt;

  2.1.2 amelyek az árun a rendeltetésszerű használatból eredő elhasználódásból fakadnak, vagy ha ez az áru természetéből adódik,

  2.1.3 amelyeket Ön okozott, és a nem megfelelő tárolás, szakszerűtlen karbantartás, az Ön beavatkozása, vagy mechanikai sérülés okoztak, mindezt olyan körülmények között, amelyek nem felelnek meg az általunk, vagy a gyártó által (általában a tájékoztatón/termékcímkén), illetve jogszabályi előírásokból következő hőmérsékletnek, portartalomnak, páratartalomnak, egyéb környezeti hatásoknak.

  2.1.4 ha az árut a vásárló módosította, és ha a hiba e módosítás eredményeként keletkezett,

  2.1.5 amelyek abból keletkeztek, hogy az eladó vagy a gyártó által közvetlenül meghatározott, illetve jogszabályi előírástól eltérő hőmérsékletnek, porosságnak, páratartalomnak, kémiai és mechanikai hatásnak lett kitéve, tehát nem megfelelő körülmények között történt a felhasználás.

2.1.6 a hiba rajtunk kívül álló külső esemény (pl. természeti katasztrófa) következtében keletkezett.

  3 MIRE KELL FIGYELNI AZ ÁRU ÁTVÉTELEKOR

3.1 Alaposan ellenőrizze a csomagunk tartalmát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy azt kapta, amit rendelt. Ellenőrizze az árut, és győződjön meg annak tulajdonságairól (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut kapta-e, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, hogy az áru tartalmaz-e mindent, amit a csomagolás szerint tartalmaznia kell).

3.2. Nem lehet igényt érvényesíteni olyan hiba miatt, amelyet Ön okozott, amelyről Ön tudott, vagy amelyet a szokásos gondosság mellett az adásvételi szerződés megkötésekor tudnia kellett volna.

 4 AZ ÁRU A SZÁLLÍTÁS SORÁN SÉRÜLT MEG?

4.1 Az áru fuvarozótól való átvétele előtt, kérjük, ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét. Ha a csomagolás sérült, kérjük, közvetlenül a fuvarozóval egyeztessen, aki megtartja a csomagot, és visszaküldi nekünk. Ez a legegyszerűbb módja a sérült küldeményre vonatkozó reklamáció kezelésének. Mi  új küldeményt küldünk Önnek. 

4.2 Sérült az áru a csomagban? Kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a reklamációs űrlapunk segítségével, amelyet kinyomtathat, kitölthet, és elküldhet nekünk e-mailben: info@bavord.hu, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon, és mi 3 napon belül választ küldünk kárigényére.

5  VALAMI MÁST KAPOTT, MINT AMIT RENDELT? 

5.1 Nem azt kapta, amit rendelt? Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a reklamációs űrlapunk segítségével, amelyet kinyomtathat, kitölthet és elküldhet nekünk e-mailben: info@bavord.hu -ra. Előre is elnézést kérünk a megrendelésével kapcsolatos esetleges eltérésekért, és mindent megteszünk, hogy a reklamációs folyamatot a lehető legkényelmesebbé tegyük az Ön számára. Felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megállapodjunk a részletekről.

    6 AZ ÁRU HIBÁJÁNAK FELFEDEZÉSE AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 14 NAPON BELÜL

6.1 Az áru hibáját az átvételtől számított 14 napon belül fedezte fel? Vegye fel velünk a kapcsolatot lehetőleg a reklamációs űrlapunkon keresztül, amelyet kinyomtathat, kitöltheti és elküldhet nekünk e-mailben: info@bavord.hu .

6.2 A reklamáció nem azonos az elállási joggal. Az áru átvételétől számított 14 napon belül garantáljuk Önnek az elállási jogot az adásvételi szerződéstől, vagy az áru cseréjét. Ebben az esetben azonban az árut sértetlenül, illetve zárt vagy higiénikus csomagolásban kell visszaküldeni. Ellenkező esetben Önt terheli a felelősség az áru értékcsökkenéséért és/vagy annak kockázata, hogy az elállási joga nem jut érvényre. Ha már kicsomagolta az árut, és az első használatok egyikénél hibát talált, legjobb megoldásként az áru reklamációja.

   7 AZ ÁRU HIBÁJÁNAK FELFEDEZÉSE A GARANCIÁLIS HATÁRIDŐN BELÜL

7.1 Mikor kell a hibás árut reklamálni? Ön köteles a hiba felfedezését követően indokolatlan késedelem nélkül jelezni (reklamálni) nekünk az áru hibáit. 

7.2 A vásárló a fogyasztási cikkekben előforduló hiba esetén az alábbi határidőn belül jogosult az igényérvényesítési jogát gyakorolni:

            7.2.1 az áru átvételétől számított egy év 10.000 Ft és 100.000 Ft közötti értékű áru esetén;

        7.2.2 a 100.001 Ft és 250.000 Ft közötti értékű áru esetében az áru átvételétől számított két év;

        7.2.3 a 250 000 Ft-nál nagyobb értékű áru esetében az áru átvételétől számított három év,

          7.2.4 Ez nem vonatkozik azokra az árukra, amelyek csomagolásán, címkéjén, az árukat kísérő használati utasításban vagy reklámban más jogszabályoknak megfelelően hosszabb időtartamot jelölnek meg. Itt a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezések (szerződéses garancia) alkalmazandók.

7.3. Mi történik a garanciális időszak lejárta után? A határidő lejárta után a hibára vonatkozó igényérvényesítési jog nem érvényesíthető. Amennyire ez az adott áru esetében lehetséges, ez a határidő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt Ön az árut nem használhatta, mert az jogos igényérvényesítés alatt állt. Bár mindig igyekszünk a reklamációkat az Ön megelégedésére rendezni, egyes termékeket a csomagoláson/címkén/csomagolási információn feltüntetett utasításoknak megfelelően kell kezelni - ellenkező esetben megsérülnek. Ezekben az esetekben, még ha a jogorvoslati jog gyakorlására nyitva álló határidő még nem is járt le, nem tudjuk elfogadni az Ön panaszát (2.1.3. pontja vagy 2.1.5. pontja ezen reklamációs szabályzatunknak).

7.4 Szerződéses garancia. Ha az árura önkéntes szerződéses garanciát vállaltak, amely hosszabb időtartamra szól, mint a 7.2. pont szerinti, az áru átvételétől számított hibajog érvényesítésének időtartama, akkor Ön ezen időtartamra vonatkozóan is érvényesíthet hibajogot. Az időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Ön nem tudta használni az árut, mert az egy jogos reklamációs eljárás alatt állt.

7.5 Hogyan tehetek panaszt az áruval kapcsolatban? Az áruk hibáival kapcsolatos panaszához használhatja reklamációs űrlapunkat, amelyet kinyomtathat, kitölthet és elküldhet nekünk e-mailben: info@bavord.hu

7.6 A reklamáció kézbesítését e-mailben visszaigazoljuk. A reklamáció Öntől való kézhezvételének időpontját tekintjük az árura vonatkozó reklamáció kézhezvételének időpontjának. 

7.7 Ki viseli az reklamált áru szállításának költségeit? Ha Ön a hiba kijavítását kéri (javítás vagy új áru, vagy egy részének szállítása), mi viseljük a reklamált áru hozzánk történő visszaküldésének költségeit. Ön és a reklamációs osztályunk megállapodnak a reklamált áru hozzánk történő szállításának módjáról. Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvéttel és/vagy más módon, a mi költségünkre küldött árukat nem vesszük át, és az Ön költségén küldjük vissza Önnek.

7.8 Pozitív reklamáció. Ha az Ön panaszát érvényesnek fogadják el, Ön jogosult az  panasz érvényesítése során felmerült ésszerű költségek megtérítésére. E költségek alatt a legkisebb szükséges költséget kell érteni (azaz az áruknak az elérhető legolcsóbb szállítási móddal történő elküldésének költségét). E költségek megtérítése iránti igényét a hibás teljesítéshez való jog gyakorlására nyitva álló határidő lejártát követő 1 hónapon belül kell benyújtani.

7.9 Hogyan kell kinéznie a reklamált árunak? Kérjük, hogy az árut tisztán, megszárítva, szennyeződésektől mentesen (az igényelt árunak meg kell felelnie az általános higiéniai alapelveknek), hiánytalanul, sértetlenül (az igényelt hiba kivételével) küldje vissza. Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvéttel és/vagy más módon, a mi költségünkre küldött árukat nem vesszük át, és azokat az Ön költségén küldjük vissza Önnek. 

7.10 Visszaigazolás. A reklamált áru kézhezvételét követően az Ön által megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk a reklamált áru átvételéről.

8 KIBŐVÍTETT GARANCIA SÖRPAD GARNITÚRÁKRA 48 HÓNAPRA

8.1 Cseregarancia 4 éven belül. A PROFI sörkészlet fém részeire (tőlünk vásárolt sörkészletek) 48 hónapos szerződéses garanciát vállalunk. Ha a fém alkatrész elgörbült vagy eltört, kicseréljük egy újra. Erről a garanciánkról ITT talál további információt.

 

  9 MILYEN GYORSAN DOLGOZZUK FEL REKLAMÁCIÓJÁT

9.1 Mikor zárul le a panaszeljárás? A Polgári Törvénykönyv a hiba felmerülésétől számított 30 napot ad a panasz rendezésére. Célunk, hogy a panaszt 5 napon belül rendezzük, ez a prioritásunk. 

9.2. A hiba értékelése. A reklamált áru hozzánk történő visszaszállítását követően hibafelmérést végzünk, és előzetes véleményünkkel megkeressük az ügyfelet. A hiba szakszerű értékeléséhez szükséges idő (pl. szükség lehet arra, hogy a beszállítónk vagy a gyártó segítségét kérjük) nem számít bele ebbe a határidőbe. 

 9.3. Ha az áru hibás, a reklamációs eljárást a hiba jelzését követő 30 napon belül le kell zárni. Indokolt esetben a meghatalmazott munkatárs hosszabb határidőben is megállapodhat az ügyféllel. Kötelesek vagyunk a lehető legrövidebb időn belül kiegészítő dokumentumokat bekérni Öntől.

9.4. Ha az áru nem bizonyul hibásnak, Önt értesítjük a reklamáció elutasításáról. Megállapodunk a további teendőkről.

    10 MILYEN REKLMÁCIÓS ELJÁRÁST VÁLASSZON?

10.1 Mi befolyásolja a lehetőségeit? Önnek joga lesz kérni a hiba elhárítását és a következők közül választhat:

            10.1.1. a termék javítását kéri;

            10.1.2 új termék szállítását kéri (termékcserét kér); vagy 

            10.1.3 a hiányzó alkatrész szállítását kéri.

Ez nem jelenthet indokolatlan követelést az Ön részéről. Ha a tétel javítása jelentős nehézségeket okozna számunkra, vagy a tétel értékét és a hiba jelentőségét figyelembe véve nem ésszerű kérés, akkor ezt közöljük Önnel. Ugyanezt tesszük, ha úgy ítéljük meg, hogy az Ön új termékre vonatkozó kérése az áru hibájára vagy az áru értékére tekintettel ésszerűtlen. 

10.2 Ha az adásvételi szerződés lényeges megszegéséről van szó. Ha a hiba az adásvételi szerződés lényeges megszegését jelenti, Önnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől, vagy az áru vételárából ésszerű árengedményt követelni. 

10.3. Mikor van lehetőség a vételár visszatérítésére? Bizonyos helyzetekben lehetőség lesz a szerződéstől való elállásra és a vételár visszatérítésének igénylésére. Ez nem lehetséges olyan helyzetekben, amikor az áru hibája nem jelentős. Melyek lesznek azok a helyzetek, amikor elállhat a szerződéstől és igényelheti a vételár visszatérítését: 

           10.3.1 megtagadjuk az áru hibájának kijavítását, vagy nem javítottuk ki a hibát ésszerű időn belül;

            10.3.2 nyilatkozatunkból vagy más körülményekből egyértelműen kiderül, hogy a hibát nem fogjuk ésszerű időn belül vagy a vevő számára jelentős kellemetlenségek nélkül kijavítani;

            10.3.3 az áru hibája ismétlődik; vagy 

            10.3.4 az adásvételi szerződés lényeges megszegése történt.

10.4 Mikor lehet ésszerű árengedményt igényelni az áru vételárából? Bizonyos helyzetekben továbbra is igényt tarthat ésszerű árengedményre a vételárból. Ez nem lehetséges, ha az áru hibája nem jelentős. Melyek azok a helyzetek, amikor Ön ésszerű árengedményt igényelhet a vételárból? 

            10.4.1 Az áru hibájának kijavítását megtagadjuk, vagy a hibát ésszerű időn belül nem javítottuk ki;

            10.4.2 nyilatkozatunkból vagy egyéb körülményeinkből egyértelműen kitűnik, hogy a hibát nem tudjuk ésszerű időn belül vagy a vevő számára jelentős kellemetlenségek nélkül kijavítani;

            10.4.3 az áru hibája ismétlődik; vagy 

            10.4.4 az adásvételi szerződés lényeges megszegéséről van szó. 

10.5 Ön közli velünk, hogy a reklamációt hogyan kezeljük. Ha nem, akkor megkérdezzük Önt. Ön köteles közölni velünk, hogy milyen jogot választott a hibás teljesítésből, amikor a hibáról értesít minket, vagy indokolatlan késedelem nélkül a hiba közlését követően. Ön nem változtathatja meg az Ön által választott jogot a hozzájárulásunk nélkül; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha olyan hiba kijavítását kéri, amely helyrehozhatatlannak bizonyul. 

10.6 Az eredeti áru visszaküldése. Ha Ön a reklamációt új áru szállítása révén kéri rendezni, akkor az eredetileg szállított árut vissza kell küldenie nekünk (kivéve, ha másként nem egyezünk meg).

11 A REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA

11.1 Ha személyesen reklamálta nálunk az árut. A reklamáció rendezése után Ön értesítést kap a reklamáció lezárásáról, és felkéri Önt a reklamált áruk indokolatlan késedelem nélküli átvételére, legkésőbb a lezárástól szóló tájékoztatás napjától számított 30 napon belül. Ha a reklamációt követően az árut házhoz kívánja szállíttatni, azt a mi költségünkre megoldjuk. Elutasítás esetén megindokoljuk a követelés elutasítását.

11.2 Ha Ön reklamációra küldte el nekünk az árut. Ha a reklamált árut futárral küldte el nekünk reklamációra, akkor a reklamáció feldolgozása után automatikusan elküldjük az Ön által megadott címre. Adott esetben meg fogjuk indokolni a reklamáció elutasítását.

11.3. Ha visszatérítjük a vételárat, az Ön által kifizetett vételárat indokolatlan késedelem nélkül visszaküldjük az Ön által megadott bankszámlára. 

11.4 A reklamált árut személyesen is átveheti tőlünk attól a naptól számított 30 napon belül, amikor értesítettük Önt a reklamáció rendezéséről. Ezt követően jogosultak vagyunk a Polgári Törvénykönyv 2159. § (2) bekezdésével összefüggésben a 2120. § (1) bekezdése szerinti tárolási díjat felszámítani. Napi 1 500 HUF tárolási díjat számítunk fel.

11.5 Ha Ön a rendezett követelésből származó árut a lezárásról való értesítéstől számított 6 hónapon belül nem veszi át, fenntartjuk a jogot, hogy az árut értékesítsük, és a bevételt a tárolási díj megfizetésére fordítsuk.

11.6 Az áru átvételekor Ön köteles ellenőrizni az árut, különösen azt, hogy az árut tartalmazó csomag tartalmaz-e mindent, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokat már nem vesszük figyelembe. 

 

12 ZÁRÓ RENDEKEZÉSEK

12.1 Az ügyfél törvényes jogait a jelen reklamációs szabályzat nem érinti.

12.2 A reklamációs szabályzat (Panaszkezelési eljárás) csak a fogyasztók számára, 2024. június 30-tól érvényes, és a korábbi Panaszkezelési eljárás helyébe lép.

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shoptetak.cz.