Általános üzleti feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Pártystany-Jičín s.r.o. kereskedelmi cég, azonosítószám: 03440818, székhelye: Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín, a bavord.hu címen található online áruházon keresztül történő áruk értékesítésére.

Információk, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagynia:

  •     A rendelési folyamat során kiválaszthatja a fizetési módot és a szállítási módot.
  •     A megrendelés leadásával Ön adásvételi szerződést köt velünk az árura, és köteles kifizetni nekünk a vételárat.
  •     A fogyasztó vásárlónak joga van 14 napon belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől.
  •     Vásárlóink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. Arról, hogy milyen személyes adatokat dolgozunk fel, miért és hogyan, a személyes adatok feldolgozására vonatkozó szabályzatunkban talál információkat.

 

 

  • KIK VAGYUNK?

 

Pártystany-Jičín s.r.o., székhely: Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín, Cseh Köztársaság (a továbbiakban: "székhely").

ID: 03440818

adószám (DIC): CZ03440818

a Hradec Králové-i Regionális Bíróság C 34137 iktatószámú cégjegyzékébe bejegyzett társaság, amelynek nevében Jiří Šulc ügyvezető igazgató jár el.

(a továbbiakban: "Eladó", bérbeadás esetén pedig "Bérbeadó" vagy "mi"),

 

 

  • HOGYAN LÉPHET VELÜNK KAPCSOLATBA?

 

Személyesen a székhelyen, ahol telephellyel is rendelkezünk.

Telefonszám:+36707271990,
(munkanapokon 9:00 - 16:00) 

E-mail: info@bavord.hu

 

 

  •  HOL TEHET PANASZT ÉS KÜLDHETI VISSZA AZ ÁRUT?

 

A panaszok és a visszaküldött áru fogadásának címe: 

Pártystany-Jičín s.r.o., Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín, Cseh Köztársaság (a továbbiakban: „raktári cím”). Ez a szállítási mód a megrendelő költségére történik.

A GLS és a Raben szállítmányozó cégek szolgáltatásait is igénybe veheti. Az áru visszaküldésének költsége a vásárlót terheli, a szállítási költség 35000 Ft. 

E-mail: info@bavord.hu

 

  •  MELYEK AZOK A TOVÁBBI FOGALMAK, AMELYEK ISMÉTLŐDNEK AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEINKBEN?

 

E-mail cím Az ügyfél felhasználói fiókban, megrendelésben vagy más űrlapon megadott e-mail címe;

webshop az általunk a weboldalon üzemeltetett online áruházunk;

adásvételi szerződés számos jogot és kötelezettséget tartalmazó kötelezettségvállalás - köztünk, mint eladó és Ön, mint vevő között -, amelyet közösen kötünk meg az Ön által a weboldalunkon történő megrendelés alapján;

Polgári Törvénykönyv A Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. sz. törvény,

vállalkozó olyan természetes vagy jogi személy, aki folyamatos üzleti tevékenységet folytat - saját nevében, saját számlájára és nyereség céljából; azt az elvet követjük, hogy az az ügyfél, aki a megrendelésben megadja cégjegyzékszámt/adószámát vagy cégadatait, jogilag vállalkozóként lép velünk kapcsolatba;

fogyasztó bármely természetes személy, aki üzleti tevékenységével vagy szakmájának önálló gyakorlásával való összefüggés nélkül, jogszerűen jár el; 

ÁSZF jelen általános szerződési feltételek, azaz azok a szabályok, amelyek minket és Önt kötnek az adásvételi szerződés megkötésekor;

weboldal internetes cím bavord.hu; 

ügyfél Ön, adásvételi szerződés esetén a vevő, bérleti szerződés esetén a bérlő, függetlenül attól, hogy Ön fogyasztó vagy vállalkozás.

 

  • MIT KELL JOGILAG KÖZÖLNÜNK AZ ÜGYFELEKKEL AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?

 

    1. Az Eladó jogai és ellenőrző hatóságok. Az Eladó kereskedelmi engedéllyel jogosult az Áruk értékesítésére. A kereskedelmi ellenőrzést saját hatáskörében az illetékes kereskedelmi hatóság végzi. A személyes adatok védelme területén a felügyeletet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) gyakorolja. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felügyeli többek között a fogyasztóvédelmi előírások betartását meghatározott körben.
    2. A termékekről készült fényképek illusztrációs jellege. A Weboldalon található valamennyi fénykép kizárólag illusztrációs célokat szolgál.
    3. Termékek, ár, költségek. 
      1. A termékeink leírása, beleértve azok főbb jellemzőit, megtalálható a weboldalunkon.
      2. A termékeink leírása, beleértve azok főbb jellemzőit, megtalálható a weboldalunkon.
      3. A távközlési lehetőségekért nem számítunk fel többletköltséget (pl. ha Ön a mi telefonszámunkon hív minket, csak a szokásos telefonhívási díjat kell fizetnie).
    4. Fizetési lehetőségek. A fizetési módok és szállítási lehetőségek konkrét feltételei részletesebben a megrendelés során vagy a weboldalunkon kerülnek ismertetésre. Az árut az általunk felkínált lehetőségek közül az Ön által kiválasztott fuvarozóval szállítjuk ki Önnek. 
    5. Rendelés kötelezettségei. A megrendelés elküldésével a megrendelés befejezéséhez szükséges gomb megnyomásával az online áruházunkban a vásárló kötelező érvényű megrendelést hoz létre, amely a vásárlót fizetésre kötelezi. Az Ügyfélnek lehetősége van arra, hogy a megrendelés elküldése előtt a jelen ÁSZF 8. pontjában részletesen leírtak szerint felülvizsgálja és javítsa vagy módosítsa a megrendelését.

 

  1. Az ÁSZF kötelező érvényűsége. A megrendelés elküldésével Ön egyúttal elismeri, hogy a jelen ÁSZF szövegét megismerte. 
  2. Megrendelő jogai hibás teljesítés esetén. A Vevő hibás teljesítésből vagy jótállásból eredő jogait és azok gyakorlásának feltételeit a jelen ÁSZF 13. pontjában, az alábbiakban ismertetjük.

 

 

  • MIT KELL KÖZÖLNÜNK A FOGYASZTÓNAK SZÁMÍTÓ ÜGYFELEKKEL AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?

 

    1. Az adásvételi szerződéstől való elállás joga. A fogyasztónak joga van indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől (hacsak másképp nem rendelkezik) legkésőbb 14 napos határidőn belül:
      1. adásvételi szerződés esetén az áru átvételének időpontjától; vagy
      2. több egységben/részben történő szállítással kötött adásvételi szerződés esetén az utolsó áruszállítás átvételének időpontjától; vagy
      3. rendszeresen ismétlődő áruszállítással járó adásvételi szerződés esetén az első áruszállítás átvételének időpontjától; 

valamint a fogyasztónak joga van az 6.1.1-6.1.3. pontokban meghatározott időpont előtt is elállni az adásvételi szerződéstől, ha az adásvételi szerződéstől való elállási szándékát bármilyen egyértelmű nyilatkozat útján, például az elállási nyilatkozat kitöltésével és elküldésével, vagy a info@bavord.hu e-mail címünkre történő elküldéssel, vagy bármely más módon jelzi. 

  1. Esetek, amikor NEM LEHET elállni az adásvételi szerződéstől. A fogyasztó nem jogosult elállni a következő szerződésektől: 
    1. olyan áruk szállítása esetén, amelyeket a vásárló kérésére  vagy a vásárló számára testre szabtak és/vagy egyedileg készítettek (Kérjük, vegye figyelembe, hogy a testre szabott áruk közé tartozik például az Ön logója a megvásárolt árukon, amely így az Ön által kért dizájnra van szabva);
    2. olyan áruk szállítása, amelyek ára a pénzügyi piacok általunk nem befolyásolható ingadozásaitól függ, amelyek az elállási idő alatt bekövetkezhetnek
    3. romlandó áru vagy olyan termékek szállítása, amelyek a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekevertek más termékekkel;
    4. olyan lezárt csomagolásban lévő áru esetén, amelyet a fogyasztó eltávolított, és a fogyasztó általi felbontás után egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmas a visszaküldésre
    5. szállás, áruszállítás, közlekedési eszköz bérlése, étkezés vagy szabadidős tevékenységek, amennyiben a szerződést meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakon belül kell teljesíteni;
    6. újságok, folyóiratok vagy magazinok szállítására, kivéve az ezek szállítására vonatkozó előfizetői szerződéseket;
    7. szolgáltatások nyújtása esetén, ha azok teljes körűen teljesültek; ellenszolgáltatás fejében történő teljesítés esetén csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával az elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, és a vállalkozó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy a teljesítés nyújtása megszünteti a szerződéstől való elállási jogot;
    8. a fogyasztó kifejezett kérésére a fogyasztó által kijelölt helyen elvégzendő sürgős javítás vagy karbantartás esetén; ez azonban nem vonatkozik a kért javításoktól eltérő javítások elvégzésére vagy a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges pótalkatrészeken kívüli áruk szállítására
    9. a digitális tartalom esetén, ha azt nem kézzelfogható adathordozón küldték, és azt az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt szállították, és az adásvételi szerződés megkötése előtt közöltük Önnel, hogy ebben az esetben nincs joga elállni az adásvételi szerződéstől,
    10. valamint a Polgári Törvénykönyv 1837. §-ában felsorolt egyéb esetekben.
  2. A fogyasztó kötelezettsége az adásvételi szerződéstől való elálláskor. Ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, köteles a vásárolt árut legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni. A fogyasztó köteles az árut hiánytalanul, azaz az összes szállított tartozékkal, minden dokumentációval, tisztán, sértetlenül és lehetőség szerint az eredeti csomagolással együtt visszaküldeni vagy visszaküldeni, olyan állapotban és értékben, ahogyan azt átvette.
  3. A termékek értékének csökkenése. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a vevő felelős a visszaküldött áru vagy a visszaküldött áru értékének csökkenéséért, amely az áru természetének, tulajdonságainak és funkcionalitásának megismeréséhez szükségestől eltérő használat következtében következett be. Sérült vagy hiányos áru visszaküldése esetén kártérítési igényünket az Ön által visszaigényelt vételárból leszámítjuk. Mindig egy konkrét esetet értékelünk, hogy meghatározzuk a sérülés mértékét, az áru minőségromlását és meghatározzuk a megfelelő csökkentett értéket. Ezekről a lépésekről e-mailben vagy telefonon értesítjük.
  4. Elállás az adásvételi szerződéstől.  Az adásvételi szerződéstől való elállás és az áru  visszaküldésének bejelentése a legegyszerűbben az elállási űrlapunkon keresztül lehetséges. De természetesen lehetősége van arra is, hogy egy másik egyértelmű nyilatkozattal elálljon az adásvételi szerződéstől. Miután elállt az adásvételi szerződéstől, elküldünk Önnek egy vissszaigazolást az elállásra, vagy bekérhetjük Öntől a kérelem feldolgozásához szükséges adatokat. Az adásvételi szerződéstől való elálláskor az ügyfél viseli az áru visszaküldésének költségeit.
  5. A vételár visszatérítése. Az elállási határidőn belül történő elállás esetén kötelesek vagyunk a vásárlási szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül az összes pénzt visszatéríteni a Fogyasztónak, ugyanazon fizetési móddal, mint amivel a pénzt megkapta, vagy az Ön által választott számlára. Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor vagyunk jogosultak visszatéríteni a pénzét, ha a visszaküldött árut visszakapjuk Öntől, vagy ha Ön megbízhatóan bizonyítani tudja, hogy a visszaküldött árut elküldte nekünk.
  6. Reklamáció. A fogyasztói panaszokat peren kívül, a info@bavord.hu e-mail címen keresztül intézzük..
  7. Peren kívüli vitarendezés. Az Adásvételi Szerződésből eredő fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésére az illetékes szervezet: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, (https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap,, vagy Gazdasági Versenyhivatal, Alkotmány u. 5., H-1391 Budapest 62, POBox 211, Telefon: (0036) 1-472-8900, https://www.gvh.hu/. Továbbá az Európai Fogyasztói Központ, József körút 6., Magyarország, H-1088 Budapest, Tel: +36/14594832, Fax: +36/12102538, e-mail: info@magyarefk.hu, www.magyarefk.hu, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 524/2013 rendelete (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó pont.
  8. További információk a peren kívüli vitarendezésről. A peren kívüli fogyasztói vitarendezés kizárólag a fogyasztó kérésére indul, és csak akkor, ha a vitát nem sikerült közvetlenül az eladóval rendezni. A kérelmet legkésőbb 1 évvel azt követően lehet benyújtani, hogy a fogyasztó az eladóval szemben először gyakorolta a vita tárgyát képező jogát. A fogyasztóvédelemről szóló 1996. évi LVII. törvény (634/1992. sz.) szerinti kötelezettségek teljesítésének felügyeletét is a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap végzi.

 

  1. Európai Fogyasztói Központ. A http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform használható az eladó és a vásárló között az adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére.
  2. Vélemények/Értékelések. Véleményeket olyan vásárlók írhatnak, akik igazolják, hogy ténylegesen vásároltak tőlünk. A vásárló elektronikus úton kapja meg a vélemény beillesztéséhez szükséges linket, kivéve, ha nem járult hozzá annak elküldéséhez. További információt az értékelések feldolgozásáról a weboldalunkon talál.
  3. Hamis vagy hiányos értékelések. Fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyük közzé azokat a vásárlói értékeléseket, amelyek valótlanok, nem megfelelő nyelvezetet tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a megvásárolt árukhoz. 
  4. Helytelen vagy hiányos információk által okozott károk. Kizárunk minden felelősséget a helytelen vagy hiányos információk vagy tanácsok által okozott károkért, különösen olyan esetekben, amikor egy adott eredmény elérése a címzett vagy más személyek cselekedeteitől, illetve ellenőrizhetetlen tényektől vagy véletlenektől függ. 

 

  

 

  • REGISZTRÁCIÓ, FELHASZNÁLÓI FIÓK 

 

    1. Regisztráció. Ön regisztráció nélkül is vásárolhat nálunk. Ha a regisztráció mellett dönt, jobban átláthatja rendelési előzményeit, az új rendelések státuszát, és automatikusan részesül hűségprogramunk előnyeiből. A weboldalon a regisztrációs űrlap kitöltésével regisztrálhat vásárlóként. A regisztráció létrehozásához szükséges annak megerősítése, hogy Ön elolvasta a jelen ÁSZF tartalmát és a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályzatot.
    2. A valóságnak megfelelő és helyes adatok megadására vonatkozó kötelezettség. Az Üzlet weboldalán történő regisztráció és az megrendelés során a Vásárló köteles minden adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A Vásárló köteles a felhasználói fiókban megadott adatokat frissíteni, ha azok megváltoznak. A Vevő által a felhasználói fiókban és az árubeszerzéskor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.

 

  1. Felhasználói fiók. Ön az e-mail címével és a kiválasztott biztonságos jelszóval férhet hozzá a felhasználói felületéhez (a "Felhasználói fiók"), ahol többek között megrendeléseket adhat le. 
  2. Felhasználói fiók zárolása. Az Ügyfél köteles megőrizni a Felhasználói fiókja hozzáférési adatainak titkosságát. Az Ügyfél nem jogosult arra, hogy harmadik személyeknek engedélyezze a Felhasználói fiók használatát. A felhasználói fiókot 3 sikertelen bejelentkezési kísérlet után zárolhatjuk. Ezt biztonsági okokból tesszük, különösen a felhasználói fiókkal való visszaélés megakadályozása érdekében. Ha felhasználói fiókját letiltottuk, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a info@bavord.hu címen.
  3. Felhasználói fiók törlése, ha az nem használatos. A felhasználói fiókot törölhetjük, különösen, ha az ügyfél több mint 1 évig nem használja felhasználói fiókját, vagy ha az ügyfél megszegi a jelen ÁSZF által módosított adásvételi szerződésben foglalt kötelezettségeit.
  4. Szükséges karbantartás. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül áll folyamatosan rendelkezésre, különösen a szükséges karbantartás miatt.

   

 

  • MEGRENDELÉS MENETE ÉS ADÁSVÉTEI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

 

 

  1. Megrendelés létrehozása. A vásárló az áruk kosárba helyezésével, a kiválasztott áruk szállítási és fizetési módjának kiválasztásával, valamint a kapcsolattartási és számlázási adatok kitöltésével létrehozza megrendelését a webáruházban.
  2. Az áru tulajdonságai. Az Ügyfél köteles megismerkedni a Termékek tulajdonságaival, típusával és ajánlott felhasználásával, mielőtt a megrendelést befejezné. A megrendelés leadásával az Ügyfél megerősíti, hogy elolvasta és megértette ezeket az információkat. 
  3. A megrendelés ellenőrzése. A megrendelés befejezése előtt a Vevőnek lehetősége van ellenőrizni és módosítani a megrendelésben megadott adatokat. 
  4. A megrendelés elküldésének folyamata. A megrendelés elküldése a megrendelés befejezése gombra kattintva történik, és a megrendelési folyamat lezárul. A megrendelés elküldésével az ügyfél megerősíti, hogy elfogadta a jelen általános szerződési feltételeket és elolvasta az adatkezelési szabályzatunkat.
  5. A megrendelésben megadott adatok helyessége. A megrendelésben megadott adatokat az Eladó helyesnek tekinti. Ha a megrendelés feldolgozása során kiderül, hogy nyilvánvalóan hamis vagy hiányos adatokat használtak, a megrendelést visszautasíthatjuk, amiről Önt e-mailben értesítjük. A szándékosan hamis vagy helytelen adatok megadásával okozott károkért a vásárlót felelősségre lehet vonni.
  6. A megrendelés megerősítése vevő által. A megrendelés jellegétől függően (árumennyiség, vételár, becsült szállítási költség) az Eladó jogosult a Vevőtől a megrendelés megerősítését kérni (pl. e-mailben vagy telefonon), valamint jogosult a Vevőtől a mennyiségválasztás helyességének tisztázását kérni.
  7. Mikor jön létre az adásvételi szerződés? Az adásvételi szerződés megkötése a megrendelés befejezése gomb megnyomásával történik.
  8. A megrendelés visszaigazolása az Eladó részéről. A megrendelést leadó vásárló automatikus visszaigazolást kap tőlünk a megrendelés kézbesítéséről az e-mail címére.
  9. Az Eladó kötelezettségei. Az adásvételi szerződés megkötésével vállaljuk, hogy a megvásárolt árut leszállítjuk Önnek, és lehetővé tesszük, hogy Ön tulajdonjogot szerezzen az árura.
  10. A Vevő kötelezettségei. Az adásvételi szerződés megkötésével Ön vállalja, hogy átveszi az árut, és kifizeti nekünk az árát.
  11. Az ÁSZF és az elállási nyilatkozat egy példánya. A Vevő a megrendelés visszaigazolásakor e-mailben megkapja a megkötött Adásvételi szerződés egy példányát, azaz a jelen ÁSZF aktuális változatát. 
  12. Kommunikációs eszközök. A Vevő hozzájárul ahhoz, hogy az Adásvételi szerződés megkötése során távkommunikációs eszközöket használjon. Az Adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatban, a távkommunikációs eszközök használatával kapcsolatban a Vevőnél felmerülő költségek (internetkapcsolat költségei, telefonhívás költségei) a Vevőt terhelik, és nem térhetnek el az alapdíjtól.
  13. Telefonos megrendelés. Ön telefonon keresztül is rendelhet árut. Ha Ön ilyen módon teljesíti megrendelését, akkor a telefonhívás során megadott e-mail címre a jelen általános szerződési feltételekkel, a panaszkezelési szabályzattal, a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályzattal és az elállási nyilatkozattal együtt egy megrendelési visszaigazolást kap tőlünk, amely tartalmazza az áru teljes árát, valamint a megrendelő által kiválasztott áru csomagolásának és kiszállításának költségét. Az adásvételi szerződés megkötésére a megrendelés átvételéről szóló visszaigazolásnak a megrendelésben megadott e-mail címre történő kézbesítésével egyidejűleg kerül sor.

     



 

  •  A TERMÉKEK ÁRA ÉS A FIZETÉSI MÓDOK

 

    1. Ár. A termékek ára Magyar Forintban (Ft) van megadva, beleértve az ÁFA-t. A termékek ára addig érvényes, amíg a webáruház honlapján megjelenik, de ez nem jelenti azt, hogy egyes vásárlóinkkal nem köthetünk adásvételi szerződést egyedileg egyeztetett feltételekkel. 
    2. Fizetési mód. Ön az áru árát és az áru szállításával kapcsolatos költségeket az adásvételi szerződés alapján a megrendelés második lépcsőjében meghatározott módokon fizetheti ki nekünk, nevezetesen:
  1. online bankkártyával;
  2. banki átutalással;
  3. készpénzzel vagy bankkártyával a futárnak (utánvétel)
  4. Google Pay/Apple Pay;

A vásárló a megrendelés során választja ki a fizetési és szállítási módot. 

 

  1. Az áru árának előlege. Előfordulhat, hogy a vevőtől előleg vagy más hasonló összeg megfizetését kérjük.
  2. Szállítási költségek. A webáruházunk weboldalán az áru kiszállításával kapcsolatos költségekről is tájékozódhat. Az áru kiszállításával kapcsolatos költségek összege elsősorban a választott fuvarozótól vagy szállítási módtól függ. A megrendelt áru súlya is befolyásolhatja a szállítási költséget. A szállítási költség automatikusan kiszámításra kerül, miután az árut a kosárba helyezte. Ezért ha a szállítási költséget szeretné megtudni, csak adja hozzá az árut a kosárhoz. Hacsak kifejezetten másképp nem szerepel, a vételár tartalmazza az áru kiszállításával kapcsolatos költségeket is.
  3. A csomagolás és a megrendeléssel kapcsolatos egyéb költségek. A vásárló a vételárral együtt köteles megfizetni nekünk a csomagolási költségeket és a választott fizetési módhoz kapcsolódó felárat is. A megrendelés kötelező erejű teljesítése előtt a vásárlót tájékoztatjuk a végleges árról, amely tartalmazza a csomagolás költségét, az esetleges egyéb költségeket és a szállítási költséget.
  4. A termékek árából adható kedvezmények. Az áru árából általunk az ügyfeleknek nyújtott árengedmények nem kombinálhatók egymással.
  5. A termék irreális ára. Irreális 0 Ft (szavakkal: nulla magyar forint) vagy jellemzően nem piaci ár megjelenése esetén, ahol nem piaci árnak minősül a beszerzési árunk alatti ár, fenntartjuk a jogot, hogy az adott tételt kivegyük a megrendelésből (azaz a vásárlási szerződéstől elálljunk, vagy részben elálljunk a vásárlási szerződéstől a erősen nem piacképes árú termékre vonatkozóan). Erről a vásárlót e-mailben tájékoztatjuk.
  6. A számla formája. Megállapodunk abban, hogy a számlákat elektronikus úton, e-mail címre küldjük ki.     

 

  • MINDEN, AMIT A KISZÁLLÍTÁSRÓL TUDNI KELL

 

    1. A kézbesítés ideje. Ha az árut raktáron lévőnek jelezzük, akkor általában a megrendelés beérkezésétől számított 2-4 munkanapos szállítási határidővel, vagy a termékre vonatkozóan megadott más határidővel küldjük el. Vállaljuk, hogy az árut az adásvételi szerződés megkötésétől számított legfeljebb 30 napon belül leszállítjuk. Ez a szállítási határidő nem vonatkozik azokra az árukra, amelyek a beszállítóknál raktáron vannak (általában 14 napon belül szállítunk) vagy még gyártás alatt állnak (ritka esetekben a szállítási határidő akár hónapokig is eltarthat - ilyen esetben mindig egyénileg egyeztetünk Önnel, és felajánlunk Önnek egy esetleges cserét hasonló termékre, a megrendelés törlését és visszatérítést). Néha előfordulhat, hogy a „raktáron lévő” megjelölésű áruk rövid időn belül elfogynak. Amennyiben olyan helyzet állna elő, hogy elfogynak a termékek, és nem tudjuk az Ön által megrendelt árut a megadott határidőn belül leszállítani, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megállapodjunk a további teendőkről. Ha az áru „Megrendelésre” van feltüntetve, akkor a szállítási határidőről egyedileg egyeztetünk Önnel, mivel a szállítás az alvállalkozónktól függ. A megadott szállítási határidő ellenére mindig igyekszünk a lehető leghamarabb elkészíteni és kiszállítani a megrendelést a megrendelőnek. 
    2. Az áru átvétele. Az áru kézbesítésekor, az áru akkor minősül átvettnek, amikor a fuvarozó az árut a vevőnek az átadás helyén (általában a vevő által kijelölt átadási pont első ajtaja/porta/kapuja) átadja. Az áru ügyfél általi átvételének pillanatában a megvásárolt áru sérülésének és véletlen romlásának kockázata az ügyfélre száll át. A személyes átvétel esetén az árut a vevő vagy a vevő által kijelölt más személy által történő átvétel időpontjában kell átadottnak tekinteni.
    3. A különleges szállítási mód költségei. Abban az esetben, ha az ügyfél külön kérésére egy szállítási módban állapodunk meg, az ügyfél viseli a kockázatot és az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos esetleges többletköltségeket.
    4. Ismételt kiszállítás és ennek költségei. Abban az esetben, ha a megrendelő oldalán felmerülő okok miatt az árut ismételten vagy a megrendelésben meghatározottól eltérő módon kell kiszállítani, a megrendelő köteles megfizetni az áru ismételt kiszállításával kapcsolatos költségeket, illetve az eltérő szállítási móddal kapcsolatos költségeket. Ha a vevő a kiszállított utánvétes árut egyszer sem veszi át, az eladó jogosult az újbóli kiszállítás költségeinek megtérítését követelni, ha a vevő az ismételt kiszállítást kéri. Ugyanakkor az eladó jogosult a vevőtől a következő megrendelésre előre fizetést követelni, érdekei védelme és a károk elkerülése érdekében.
    5. Kár, amely az eladót érheti, ha a vevő nem veszi át az árut. Ha a vevő (fogyasztó) az árut a fuvarozó általi átadáskor nem veszi át, az áru visszakerül az eladóhoz, ugyanakkor a vevő/fogyasztó a meghiúsult kézbesítéstől számított 14 napon belül nem áll el az adásvételi szerződéstől, akkor az eladó jogosult követelni a vevőtől a fuvarozó által az árunak az eladóhoz történő visszaszállításáért felszámított költségeket. Az eladó számára ez a költség a Ptk. 2913. § (1) bekezdése értelmében a vásárló jogszabályi kötelezettségeinek megszegésével okozott kárt jelenti. Ugyanakkor az eladó jogosult az áru tárolásáért 5000 Ft (szavakkal: ötezer magyar forint) díjat felszámítani, valamint az eladó elállhat az adásvételi szerződéstől is.
    6. Az áru átvételének elmulasztása vállalkozó esetében. Ha a vállalkozó ügyfél nem veszi át az árut, amikor a fuvarozó leszállítja azt, és az áru ezt követően visszakerül hozzánk, mint eladóhoz, jogosultak vagyunk a vállalkozó ügyféltől követelni a fuvarozó által az áru címünkre történő visszaszállításáért felszámított költségeket. Ez a költség az eladó számára olyan kárnak minősül, amelyet a vevő-vállalkozó jogi kötelezettségeinek megszegése okozott a Polgári Törvénykönyv 2913. § (1) bekezdése értelmében. Eladó jogosult továbbá az áru tárolásáért 5000Ft (szó szerint: ötezer forint) tárolási díjat felszámítani, továbbá jogosult az adásvételi szerződéstől elállni.
    7. A személyre szabott áruk át nem vétele. Ha az üzleti vevő és/vagy a fogyasztó nem veszi át az egyedi megrendelésre készült árut, amikor azt a fuvarozó kiszállítja, és az árut ezt követően visszaküldi nekünk, mint eladónak, jogosultak vagyunk a jelen ÁSZF előző 10.5. és 10.6. pontjai szerint eljárni. Ezen túlmenően kérjük, vegye figyelembe, hogy nagy valószínűséggel nem tudjuk majd továbbértékesíteni a testreszabott árut egy másik vevőnek. Emiatt jogosultak vagyunk  felszámolni minden olyan kárt, amely az Ön eljárása következtében keletkezik. Ez a kár a szóban forgó áru áfa nélküli vételárának 30%-a.
    8. Követelések felszámításának lehetősége. Jogunk van egyoldalúan felszámítani a tárolási költségek megfizetésére vonatkozó követelést és az ÁSZF jelen szakasza szerinti, az ügyfél jogi kötelezettségeinek megszegése miatti kártérítési igényt az ügyfélnek a vételár visszatérítésére vonatkozó követelésébe a Polgári Törvénykönyv 2913. szakasza szerint.
    9. A vevő kötelezettsége az áru átvételekor. A vevő köteles az árut átvételkor megvizsgálni és meggyőződni annak tulajdonságairól (különösen arról, hogy a vevő a megfelelő típusú árut kapta-e, az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, az áru a csomagolásában mindent tartalmaz-e, amit az utasítás szerint tartalmaznia kell). Amennyiben a szállítmányt a fuvarozó láthatóan megrongálta, az ügyfél köteles a szállítmányt a fuvarozótól nem átvenni. Nem vállalunk felelősséget a fuvarozó által okozott károkért vagy az áru késedelmes szállításáért, függetlenül a késedelem okától.

 

 

  • EGYEDI GYÁRTÁS

 

      1. Az áru rendelésre történő módosítása. Weboldalunkon nem csak termékek széles választékát találja meg, de logója nyomtatásával egyedi gyártást is biztosítunk Önnek. Az egyedi gyártásról és a testreszabott árukról ITT találhat részletesebb információkat.

 

  • TULAJDONJOG

 

      1. A vételár teljes kifizetése. Az Áru tulajdonjogát a Vevő számára a Vételár teljes kifizetéséig fenntartjuk a vonatkozó adásvételi szerződésnek megfelelően. Ez azt jelenti, hogy ha Ön nem fizeti ki a vételárat, nem válik a szóban forgó áruk tulajdonosává.
      2. Vállalkozó vevők esete. A céges vevők esetében az áruk tulajdonjogát mindaddig fenntartjuk, amíg az összes, velük szemben fennálló követelésünket ki nem egyenlítették. A vásárló köteles a tulajdonjog fenntartásával érintett árut kellő gondossággal kezelni, és azt saját költségén, sérülés esetén az új áru értékére megfelelő mértékben biztosítani.

 

  • ELÁLLÁS AZ ADÁS-VÉTELI SZERZŐDÉSTŐL

 

      1.  A fogyasztó elállási joga az adásvételi szerződéstől. A vásárló adásvételi szerződéstől való elállási jogára a jelen ÁSZF 5. pontjában foglaltak az irányadók.
      2. A vállalkozó elállási joga az adásvételi szerződéstől. A céges ügyfeleknek joguk van elállni az adásvételi szerződéstől, amit a vonatkozó jogszabályok lehetővé tesznek. A céges vásárlónak nincs joga 14 napon belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől, ez a jog csak a fogyasztót illeti meg.   Ha a céges vevő visszaküldi hozzánk az árut, és a Polgári Törvénykönyv szerinti hiányosságokra vonatkozó panasz nem áll fenn, értesítjük őt arról, hogy a jelen ÁSZF 9.6. és 9.7. pontja szerint felszámíthatjuk neki az áru tárolási költségeit, és egyúttal felszólítjuk, hogy vegye vissza az árut.
      3. Ki nem fizetett vételár. Ha a vevő nem fizette ki megfelelően és időben a vételárat, elállhatunk az adásvételi szerződéstől.
      4. Eljárás kifogyás esetén. Jogunkban áll elállni az adásvételi szerződéstől az áru készlethiánya vagy a megrendelt áru elérhetetlensége miatt. Továbbá különösen akkor állhatunk el az adásvételi szerződéstől, ha a vevő megtagadja az áru átvételét.
      5. Ajándék. Ha a vásárló az áruval együtt ajándékot kap, és ezt követően eláll a velünk kötött adásvételi szerződéstől, köteles ezt az ajándékot nekünk visszaküldeni. A köztünk és a vásárló között létrejött ajándékozási szerződés tehát ún. felmondási feltétellel jön létre, hogy ha a vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az ajándékozásra vonatkozó ajándékozási szerződés hatályát veszti.

 

  • MI TÖRTÉNIK, HA AZ ÁRU HIBÁS

 

    1. Hivatkozás a Polgári Törvénykönyvre. A szerződő felek jogaira és kötelezettségeire a hibás teljesítésből eredő jogok tekintetében a vonatkozó általános érvényű jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914-1925. §-ai, 2099-2117. §-ai és 2161-2174. §-ai) az irányadók.
    2. Reklamációs eljárás. A felek további jogait és kötelezettségeit a hibás termékekért való felelősségünkkel kapcsolatban a Panaszkezelési eljárásunk szabályozza.

 

 

  • ADATVÉDELEM

 

    1. A személyes adatok kezelésének alapelvei. Ügyfeleink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. A személyes adatok kezelésére és a kereskedelmi kommunikáció küldésére vonatkozó szabályokat a személyes adatok feldolgozására vonatkozó szabályzatunkban szabályozzuk.
    2. Sütik. Használunk úgynevezett sütiket, amelyeket a berendezésén tárolhatunk (hozzájárulás alapján vagy jogos érdekeink védelme érdekében). Az ügyfél közvetlenül a weboldalunkon állíthatja be a preferenciákat.

 

 

  • VIS MAJOR

 

      1. Mi a Vis Major. A jelen ÁSZF alkalmazásában vis maior alatt minden olyan, az Eladó akaratától független eseményt értünk, amely megakadályozza az Eladót kötelezettségeinek teljesítésében, és amelyet nem lehetett előre látni, illetve amelynek következményeit nem lehetett volna elhárítani vagy leküzdeni. Vis maiornak minősül többek között a természeti katasztrófa, tűz, robbanás, árvíz, földrengés, terrortámadás, háború, sztrájk vagy egyéb, a felek ellenőrzési körén kívül eső esemény (beleértve a COVID-19 betegség terjedése által okozott helyzeteket).
      2. Az Eladó felelősségének kizárása. A vis maior időtartama alatt az Eladó nem felel azért, ha nem teljesíti az adásvételi szerződésből, és ebből következően a jelen ÁSZF-ből eredő kötelezettségeit.

 

  • TOVÁBBI INFORMÁCIÓK

 

    1. Milyen jog szabályozza a jogviszonyunkat? A közöttünk fennálló jogviszonyra a Cseh Köztársaság joga, különösen a Polgári Törvénykönyv az irányadó. Ez akkor is érvényes, ha ún. nemzetközi elemről van szó. Tisztában vagyunk azonban azzal, hogy a fogyasztó vásárlót e választással nem lehet megfosztani a szokásos tartózkodási helye szerinti ország jogrendszerének rendelkezései által biztosított védelemtől.
    2. A fogyasztói jogok tiszteletben tartására vonatkozó kötelezettség. Amennyiben a jelen ÁSZF rendelkezései és a fogyasztóvédelemre vonatkozó törvényi rendelkezések között nem szándékos ellentmondás áll fenn, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak, és az Eladó vállalja, hogy azokat mint ilyeneket betartja.
    3. Az ÁSZF érvénytelen rendelkezései. Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy érvénytelenné válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége vagy eredménytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
    4. Nemzetközi elem. Nemzetközi elem esetén megállapodunk abban, hogy a közöttünk fennálló jogviszonyra a Cseh Köztársaság joga, különösen a Polgári Törvénykönyv az irányadó. A szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 1275/2006/EK 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet („Róma I.”) 3. cikkével összhangban történő jogválasztással azonban a fogyasztó nem fosztható meg a szokásos tartózkodási helye szerinti ország joga által biztosított védelemtől a Róma I. 2. cikk értelmében.
    5. A Bécsi Egyezmény kizárása. A Felek megállapodnak abban, hogy kifejezetten kizárják az OSN nemzetközi adásvételi szerződésekről szóló egyezményének, azaz a Bécsi Egyezménynek (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods ) az alkalmazását, annak 6. cikkével összhangban.
    6. Jogviták és joghatóság. A Felek továbbá megállapodnak abban, hogy a Cseh Köztársaság Prágai kerületének bíróságai mindig helyi és tárgyi joghatósággal rendelkeznek az adásvételi szerződésből eredő, nemzetközi elemet tartalmazó viták rendezésére. Ez nem érinti a fogyasztók külön jogszabályok szerinti jogait. A szerződés nyelve a cseh.
    7. Az adásvételi szerződés archiválása. Az adásvételi szerződést az ÁSZF formájában elektronikusan archiváljuk, harmadik fél számára nem hozzáférhető.
    8. Elállási nyilatkozat. Az elállási nyilatkozat a jelen ÁSZF szerves részét képezi.
    9. Ha az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozóan eltérő feltételekben állapodunk meg. Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az ÁSZF-től eltérő rendelkezésekről az adásvételi szerződésben lehet megállapodni. Az adásvételi szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
    10. Az ÁSZF elfogadásának szükségessége az adásvételi szerződés megkötéséhez. Az ÁSZF elfogadása önkéntes, de szükséges ahhoz, hogy a vásárló felhasználói fiókot vagy megrendelést hozzon létre. 
    11.  Az ÁSZF érvényessége. Jelen ÁSZF 2024. június 30-tól hatályos és a korábbi feltételek helyébe lép.

 

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shoptetak.cz.